Nie tylko kompetencje techniczne i doświadczenie zawodowe jest decydujące w procesie rekrutacji. Pracodawcy szukają pracowników, którzy będą pasować do ich zespołu. Z tego względu w niektórych ogłoszeniach o pracę w Rzeszowie, można znaleźć również listę upragnionych cech charakteru. Kompetencje miękkie, które są bardzo często pożądane przez managerów, to między innymi umiejętność pracy w grupie, komunikatywność oraz zdolności negocjacyjne. Szefowie, którym szczególnie zależy na dobrej atmosferze, wybierają osoby z entuzjastycznym nastawieniem i poczuciem humoru.
W jaki sposób zarządzać ludźmi, aby stworzyć zgrany zespół?
- Ustalenie celów i zasad
Pracownicy powinni mieć świadomość tego, które zadania należą do priorytetowych. Liczy się też znajomość reguł rządzących współpracą w zespole oraz uczciwość.
- Delegowanie zadań
Dobry szef radzi sobie z podziałem ról i potrafi wskazać lidera, który będzie mu pomagał czuwać nad postępem prac.
- Komunikacja
Jednym z warunków efektywnej współpracy pozostaje komunikacja. Liczy się jasny przekaz, a manager musi unikać aluzji czy półsłówek. Nieporozumienia mogą skutkować opóźnieniami i powodować niepotrzebny stres.
- Życzliwość
Szef, który oczekuje zaangażowania i szczerości od swoich podwładnych, musi stworzyć do tego odpowiedni grunt. Wzajemny szacunek oraz empatia to podstawa. Liczy się też wyrozumiałość, dzięki której pracownik nie będzie bał się przyznać do błędu. Podwładni wysoko cenią szefów, którzy niosą wsparcie, wchodząc w rolę trenera, a nie tylko wymagają i krytykują.
Jedynie zgrana ekipa jest w stanie wykonać projekt na czas. Szefowie powinni obserwować, w jaki sposób funkcjonują ich zespoły. Napięta atmosfera może przyczynić się do tego, że pracownicy zaczną szukać nowej pracy.
Nataniel Karwowski
Posted at 15:36h, 23 kwietniaNa zgrany zespół składają się przede wszystkim ludzie. Kierownik powinien dobrać odpowiednio swoich podwładnych.
Aneta
Posted at 10:17h, 28 kwietniaTo prawda, zespół powinien być odpowiednio dobrany