Praca: Starszy inspektor wojewódzki

Podkarpacki Urząd Wojewódzki w Rzeszowie
Dyrektor Generalny poszukuje kandydatówkandydatek na stanowisko:
Starszy inspektor wojewódzki
Miejsce pracy: Rzeszów
Ogłoszenie o naborze Nr 147729

Warunki pracy


  • praca administracyjno-biurowa,
  • praca przy monitorze ekranowym, co najmniej przez połowę dobowego wymiaru czasu pracy oraz obsługa urządzeń biurowych,
  • praca w pozycji siedzącej,
  • kontakt z klientem wewnętrznym oraz zewnętrznym.

Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym na V piętrze Podkarpackiego Urzędu Wojewódzkie w Rzeszowie, przy ul. Grunwaldzkiej 15. Wejście główne posiada podjazdy dla osób niepełnosprawnych. Szerokość głównych drzwi wejściowych do budynku i drzwi wewnętrznych oraz ciągów komunikacyjnych jest dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Budynek wyposażony jest w windy do VI piętra. Windy posiadają sygnalizację dźwiękową informującą o pozycji windy. Osoby niepełnosprawne mogą korzystać z przestrzennych toalet, zlokalizowanych na każdej kondygnacji, od parteru do VI piętra. W przypadku delegacji służbowych, nie jest możliwe określenie otoczenia organizacyjno-technicznego.

Zakres zadań

  • przeprowadza kontrole w zakresie prawidłowości wykonywania zadań realizowanych przez marszałka województwa, starostę, powiatowy i wojewódzki urząd pracy oraz inne podmioty realizujące zadania wynikające z przepisów ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
  • przeprowadza kontrole zakładów pracy chronionej, zakładów aktywności zawodowej, ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych w zakresie przestrzegania przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych,
  • rozpatruje odwołania od decyzji starostów w sprawach dot. promocji zatrudnienia i przeciwdziałania bezrobociu,
  • prowadzi sprawy związane z zaskarżaniem decyzji do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego i występuje jako pełnomocnik Wojewody w sprawach sądowych,
  • sporządza projekty decyzji administracyjnych w sprawach przyznania, zmiany lub utraty statusu Zakładu Pracy Chronionej oraz statusu Zakładu Aktywności Zawodowej,
  • prowadzi rejestry ośrodków i organizatorów turnusów rehabilitacyjnych.

Wymagania niezbędne

wykształcenie: wyższe na kierunku prawo lub na kierunku administracja
  • Doświadczenie zawodowe w jednostkach sektora finansów publicznych w obszarze prowadzenia postępowań administracyjnych lub prowadzenia kontroli - co najmniej 3 lata.
  • Znajomość przepisów ustaw: o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy, o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, ustawy z dnia 2 marca 2020 r. o szczególnych rozwiązaniach związanych z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19, innych chorób zakaźnych oraz wywołanych nimi sytuacji kryzysowych, Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi, o służbie cywilnej, kodeks postępowania administracyjnego, o wojewodzie i administracji rządowej w województwie.
  • Znajomość ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO).
  • Niepełnienie służby zawodowej ani niepracowanie w organach bezpieczeństwa państwa wymienionych w art. 2 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów (D. U. z 2023 r. poz. 342, 497), ani niebycie ich współpracownikiem (dotyczy kandydatów urodzonych przed 1 sierpnia 1972 r.).
  • Posiadanie obywatelstwa polskiego
  • Korzystanie z pełni praw publicznych
  • Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe

Wymagania dodatkowe